Netværks-grupper & seminarer

Vi tilbyder flere forskellige netværk, hvor du kan mødes i et fortroligt rum med ligesindede, der arbejder med et emne indenfor marketing Der er både tid til at blive inspireret af højt kvalificerede oplægsholdere, dele og få erfaringer fra de andre deltagere, og udvide dit netværk. Vi arrangerer møderne, med 2 typer af møder:

  1. Netværks-møder: Min. 6 besøg pr. år hos virksomheder, ofte hos andre netværksmedlemmer.
  2. Seminarer for alle netværksgrupper – se listen nedenfor.

 

Alle deltager også gratis til vores konferencer – se den aktuelle liste her

her er det typisk større virksomheder, der mødes – og selvfølgelig kun for virksomheder (ikke bureauer, leverandører etc). De temaer vi vil fokusere på er:

  • Kunstig intelligens i marketing
  • Marketing på de store platforme, herunder AI’s betydning: Meta, Google, LinkedIn, TikTok, Snap mm
  • Marketing & AI i samarbejde med salg, digital og IT
  • Metoder, processer der løfter effektiviteten i marketing-teams
  • Samarbejdet med bureaer og freelancere
  • UX, CX og AI – hvordan optimerer du kundeoplevelsen

dette er for både større og mellem-store danske virksomheder, og selvfølgeligt kun for virksomheder (ikke bureauer, leverandører etc). De temaer vi vil fokusere på er:

  • Optimeret b2b-marketing-proces; inkl. brand building, channel optimization, leadscoring, ABM mm
  • Kundeoplevelser & kunderejser, marketing automation, CRM, AI og marketing
  • Optimeret marketing omkring fysiske events, konferencer, seminarer mm
  • Samarbejdet med salg, IT og forretningen – herunder hvordan deltager Marketing i nye AI-projekter
  • KPI, dashboards, business intelligence og marketing-effekt

har fokus på CRM-strategi, Kunderejser, Personalisering og Segmentering, overblik over Marketing Automation og Customer Data Platforme,  Målopfølgning og Læring & Organisation og Drift.
De temaer vi vil fokusere på er:

  • Better design, better business. Designet i dine mails, dine push beskeder, eller endda dine sms’er bliver set og vurderet af kunder hver eneste dag. Det har en reel indflydelse på dine forretningsmål, og derfor vil vi gerne invitere dig/jer til et par timers inspiration til bedre og mere effektivt CRM-design.
  • Inbound and Outbound. I mange virksomheder arbejder marketing og CRM teams på tværs af kanaler ikke sammen. Årsagerne er mange og det kan både handle om forskellig ledelse, forskellige teknologier og forskellige KPI’er. I dette møde tager vi udgangspunkt i de forskellige kanaler og discipliner og diskuterer hvordan vi bedre aligner på tværs.
  • Consent/permissions – basis for CRM. Det har aldrig været vigtigtere at have styr på permissions fra jeres kunder i en CRM kontekst. Permissions og consents er fundamentalt for at kunne udnytte sine kundedata til at personalisere oplevelsen for hvert enkelt kunde og for at optimere på forretningsmålene i jeres virksomhed. Vi dykker ned i hvordan I kan arbejde med consent indsamling og håndtering og hvordan det skaber det rette fundament for jeres CRM.
  • AI – gamechanger eller supplement? vi udforsker, hvordan AI-teknologier revolutionerer markedsføringslandskabet ved at levere avancerede løsninger inden for segmentering, content, kreativer og CRM helt generelt. Vi vil diskutere, hvordan AI kan forbedre målretning, personalisering og beslutningstagning inden for marketingverdenen men også hvilke ricisi man skal være opmærksomme på. Gennemeksempler og diskussioner vil vi afdække, hvordan virksomheder kan integrere AI i deres marketingstrategier for at skabe mere effektive, målrettede og datadrevne kampagner og journeys.

… her er det lidt teknisk og nørdet, men er du ansvarlig for jeres Programmatic/Paid-indkøb, så er du i målgruppen for dette netværk” – læs mere her

gruppen har fokus på Retail Media, og tæller både retailere (som sælger medieplads a la Matas, Nemlig) og deres leverandører (som feks Arla, L’oreal mfl). Netværks-arbejdet er i samarbejde med Dansk Erhverv – læs mere her

har fokus på arbejdet med markedsføring på Sociale Medier:

Platformsspecifikke Strategier:

  • Effektive strategier for Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok osv.

  • Optimering af indhold og annoncer på forskellige sociale medieplatforme.

  • Forståelse af algoritmeændringer og deres indvirkning på organisk rækkevidde og annonceringsresultater.

Content Marketing og Strategisk Indholdsplanlægning:

  • Udvikling af en sammenhængende content strategi baseret på målgruppeanalyse og platformens bedste praksis.

  • Planlægning af indholdsplaner og kalendere for at sikre konsistens og relevans.

  • Skabelse af engagerende og delbart indhold, herunder billeder, videoer, infografikker, og bruger-genereret indhold.

Community Management og Kundeservice:

  • Bedste praksis for at opbygge og pleje et online community.

  • Håndtering af kundeinteraktioner, klager, og feedback på sociale medier.

  • Implementering af effektive krisehåndteringsstrategier og kommunikation under kriser.

Annoncering og Paid Social:

  • Optimering af annoncebudgetter og målretning for at opnå bedre ROI (Return on Investment).

  • A/B-testning af annoncer, målgrupper og budstrategier.

  • Måling af annonceresultater og brug af data til at optimere kampagner løbende.

Influencer Marketing og Partnerskaber:

  • Identifikation af relevante influencers og brandambassadører inden for din niche.

  • Opsætning og styring af influencer-kampagner og partnerskaber.

  • Evaluering af influencer marketingeffektivitet og return on investment.

Social Media Analytics og Performance Measurement:

  • Tracking af vigtige præstationsindikatorer (KPI’er) som engagement, rækkevidde, konverteringer osv.

  • Anvendelse af sociale medieanalyseværktøjer og dashboards til at analysere data og identificere trends.

  • Rapportering af resultater og formidling af indsigt til interessenter.

Trends og Innovation inden for Social Media:

  • Opdagelse af nye funktioner og trends på sociale medieplatforme.

  • Undersøgelse af fremtidige udviklinger inden for social media marketing, såsom live-video, AR-filtre, voice-aktiveret interaktion osv.

Lovgivning og Etik i Social Media Marketing:

  • Overholdelse af GDPR, COPPA og andre lovgivningsmæssige krav i forbindelse med brugerdata og annoncering.

  • Etiske overvejelser vedrørende målretning, annoncering og brugergenereret indhold, herunder GARM

her handler det om Brand Safety på Sociale Medier. Globale brands deltager, men også brands der kun arbejder i Danmark. Har du fokus på SoMe så skal du deltage her. Læs mere om GARM her

Seminarer: 995,- kr.
GRATIS for medlemmer af Dansk Annoncørforening

30. April; 15.00-17.00: “Benchmark analyse: 9 Mobil-selskaber”

Qfaktor på Mobilselskaber – få et unikt branche-benchmark. Deltagende mobil-selskaber: Eesy, CallMe, YouSee, Telmore, Telia, Telenor, Oister, CBB, 3 – med oplæg fra: Gallup/Kantar, AM Copenhagen, Oday. Læs mere om analysen her: Qfaktor

Vært er Am Copenhagen, Strandgade 70, sal 1, 1401 København K

Tilmelding til seminar: brug formular nedenfor

15. maj; 14.00-16.00: “ESG & marketing”

ESG-rapporteringen rammer også marketing, først de store virksomheder, og sidenhen de mindre. Vi giver her en status, giver rum til spørgsmål og læring fra de bedste i Danmark.

  • Hvad er ESG (-rapportering), som rammer Marketing v. Susanne Stormer, Partner, ESG & Sustainability Services Leader, PwC Danmark
  • C02-beregninger i marketing v Thomas Kragh, Dansk Annoncørforening
  • Q&A

Kom og forstå hvad du kan og skal gøre, og tag gerne en kollega med fra ESG-området/projektet (feks HR, Økonomi).

Vært er PWC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup

Tilmelding til seminar: brug formular nedenfor

29.-30. Maj: Presidents Summit – med 50% rabat

Presidents Summit er en stor mundfuld af internationale talere, med et 2-dages tætpakket program om både bæredygtighed, nye teknologier og trends, kunde-indsigter og globale udfordringer og muligheder. Kom med og hør de internationale talere fra Bjarke Ingels, Dr. Frederik Pferdt mfl. – se programmet her: Presidents Summit – Connecting the Leaders of Tomorrow (presidents-summit.com)

Tilmelding for at få de 50% rabat: brug formular nedenfor

31. Maj; 9.00-11.00: Workshop: “Skab forandringer i salg og marketing med adfærdsdesign” (2)

Få inspiration til at mestre adfærdsdesign til at implementere forandringer i salg og marketing. Du bliver introduceret til 5 adfærdsprincipper, som vil hjælpe dig til at skabe mønsterbrud, så dine medarbejderes adfærd understøtter organisationens målsætninger.
Derudover får du:

  • Introduktion til Kahnemanns system 1+2 teori
  • Feedback model til at skabe forandringer – fix & growth mindset
  • En spritny værktøjskasse med de skarpeste, innovative adfærdsprincipper til at ændre dine medarbejderes adfærd
  • En designproces baseret på indsigter og metoder fra adfærdsdesign
  • Forståelse for, hvordan du kan bruge adfærdsdesign i din kommunikation, hvad enten det er i en-til-en situation eller til et
    større publikum.
  • Inspiration til at designe budskaber, som ikke kun giver inspiration
    til målgruppen, men som får dem til at ændre adfærd

Workshop-leder er Thomas Kjær, stifter af Salesculture, aktiv blogger samt forfatter til bogen ”5 minutter med en utilfreds kunde er bedre end… 3 uger med en management-konsulent”

Tilmelding til seminar: brug formular nedenfor

12. Juni; 9.00-11.00: “AI der ændrer marketing”

AI forandrer for altid marketing, og hvordan vi laver planning, kampagner, analyser og strategier. Der er nye tiltag og muligheder hver måned. Vi giver her en status, giver rum til spørgsmål og gode cases fra de bedste i Danmark.

Kom og hør om fra de bedste, og hvilke resultater der har skabt mest effekt. Vært er OMD

Tilmelding til seminar: brug formular nedenfor

Tilmelding til seminar

TILMELDING TIL NETVÆRKSGRUPPE

PRIS: 9.990,- KR (EX. MOMS) PR. ÅR
GRATIS FOR MEDLEMMER AF DANSK ANNONCØRFORENING

Netværksgruppen har eksisteret siden 2020, og har tidligere haft oplæg fra

Natasha Friis Saxberg, CEO, IT-branche-foreningen, og key note speaker

Natasha Friis Saxberg

CEO
IT-branche-foreningen og key note speaker

Tim Frank Andersen er CEO i Liveshopper, internet-pioner, og key note speaker

Tim Frank Andersen

CEO, Liveshopper
Internet-pioner og
key note speaker!

Niels Lunde er en dansk journalist, erhvervskommentator og chefredaktør.

Niels Lunde

Chefredaktør
Dansk journalist, erhvervskommentator og chefredaktør

Anne Skare Nielsen er måske verdens første fremtidsforsker,

Anne Skare Nielsen

Fremtidsforsker
Er måske verdens første fremtidsforsker.

Thomas Madsen-Mygdal, er en dansk internet-iværksætter, og nu CEO hos 23

Thomas Madsen-Mygdal

CEO
Dansk internet-iværksætter, og nu CEO hos 23

Malin Marker Persson, CTO, om AI, robotter & digital transformation

Malin Marker Persson

CTO
Ekspert indenfor AI, robotter & digital transformation

Anders Blauenfeldt, ekspert i udvikling af digitale medier fra bla. TDC, TV2, Mofibo

Anders Blauenfeldt

Digitale medier
Ekspert i udvikling af digitale medier fra bla. TDC, TV2, Mofibo

Jakob Weinreich, CMO, Tv2, Årets CMO, og award-vinder i markedsføring

Jakob Weinreich

CMO
Hos Tv2, Årets CMO, og award-vinder i markedsføring

Søren Gøtterup-Tang, ekspert i chat-dialog & systemer. CEO i WePly

Søren Gøtterup-Tang

CEO
Ekspert i chat-dialog & systemer
CEO i WePly

ekspert i agile teams, OKR & agile teams, COO i VISMA

Troels Skjelboe

COO
Ekspert i agile teams, OKR & agile teams, COO i VISMA

Morten Viktor

Direktør
Direktør i Coop, med ansvar for digital udvikling

Peter Svarre, ekspert, forfatter, medlem af flere nationale råd

Peter Svarre

Forfatter
Ekspert, forfatter og medlem af flere nationale råd

TIDLIGERE NETVÆRKSMØDER

TemaStrategier i en turbulent tid – frokost på Nimb v. Tivoli m. Niels Lunde (11-14). .

Vært: Adobe som inviterede netværket til en frokost på Nimb v. Tivoli. Niels Lunde deltog, gav et oplæg og vi diskuterede udfordringer og muligheder, set fra en virksomheds-strategisk vinkel. Dette møde afholdes ca. 5 gange årligt med nye gæste-talere

Tema: Video som værktøj – mødet afholdes med middag hos Twentythree.

Vært: Thomas Madsen-Mygdahl giver et perspektiv på hvordan effektivt brug af video kan løfte kundedialogen. Mødet gav også en rundtur hos TwentyThree’s forskellige video-eksperter.

TemaDigital transformation – mødet afholdes hos Spies.

Vært: Rasmus Panduro, Spies giver et indblik i 30 års arbejde med at digitalisere markedsføringen, en virksomhed og en hel branche: “Case: 30 år i rejsebranchen

Tema: “Adfærdsdesign” – mødet holdes hos TDC/YouSee.

Vært: Martin Bjerg, TDC/YouSee giver et indblik i arbejdet med adfærdsdesign i en kommerciel kontekst. Vi kommer også forbi agile teams og omnichannel marketing/automation.

Tema: Digitale medier

Anders Blauenfeldt: “Big Tech og de mange dilemmaer”Et lokomotiv kan man blive trukket frem af – men det kan også tromle afsted og køre én over. De store internationale tech-giganter kan i en dansk kontekst i høj grad netop ses som et lokomotiv. Vi bliver trukket frem på en lang række områder, men vi skal samtidig være meget bevidste om at vi nemt kan blive kørt helt over.Anders Blauenfeldt var frem til starten af 2020 digital direktør og del af direktionen hos TV 2. Hans baggrund omfatter også mange år hos YouSee og TDC, samt udviklingen af bogtjenesten Mofibo

Thomas Lue Lytzen, JP/POL: “Medieindkøb med Programmatic”. De digitale muligheder og fordele ved “programmatic markedsføring”, på tværs af danske og udenlandske platforme og medier, inkl. en kort status på mediebilledet, digitalt set.

Tema: “Digital Transformation”

Malin Marker Persson, Akademikernes Akasse: ”Digitalisering af kunderejsen hos Akademikernes Akasse”

Søren Gøtterup-Tang, WePly: “Konverter med Chat”

Tema: Kultur: Agile teams – metoder, governance

Troels Skjelboe, CMO, VISMA: Ledelse og Agile Teams, OKR og andre årsager til at agile teams vinder frem: “Jo større en virksomhed er, des mere kompleks fremstår strukturen. Det er vigtigt for os at være transparente omkring hvad vi står for og hvordan vi opererer.”

Tema: “CRM, CRM-systemers integration og god digital kundedialog”

Britt Damkjær, forfatter, specialist mm. Britt har i december 2020 udgivet en ny bog om CRM-erfaringer i større danske virksomheder. De fleste større virksomheder bruger mange ressourcer på implementering af nye salgs-styrings/kundedialog-systemer (CRM-systemer).

Tema: Digital Transformation

Bjarke Sejersen fra Satair, hvis enorme WebShop med 6 mio varenumre, driver besparelser på 2 cifrede millionbeløb. ”Digitalisering og digital transformation – hvad skaber succes?”.

Tema: UX/CX, CRM & Robotics.

Jakob Hvam, UX/CX ekspert, “Tænker I kundecentricitet/UX/CX som strategisk disciplin?”

Tema: Digital Transformation; Insourcing/Outsourcing, samarbejds-modeller.

Claus Leinøe, Jelber, “Brug af freelancere – 5 modeller for et effektivt team”